betekenisvol ondernemen in tijden van corona

Een tijd waarin niets meer is zoals het was en we ook nog niet weten hoe het straks zal zijn, is bijzonder interessant. Voor antropologen, zoals ik. En voor ondernemers, zoals ik.

Hoe dat zit, lees verderop op deze pagina.

Maar eerst: de kans is groot dat je hier komt voor het gratis interactieve miniboek Betekenisvol ondernemen in tijden van corona. Meteen downloaden? Dat kan!

Image

Als je hier je naam en mailadres achterlaat, ontvang je het boek in je mailbox. Let op: je meld je daarmee aan als abonnee op nieuws van TR-IBU | Native Branding. Maar wees gerust, wij houden niet van spam.

inzicht

We leven in een tijd waarin wij (jij, ik en onze klanten) getriggerd worden. We ontdekken verlangens waarvan we soms niet eens wisten dat we ze hadden.

Een grote kans op juist nu maar ook straks van betekenis zijn voor je klanten. Wat je daarvoor nodig hebt, is inzicht. Geen kennis die je uit een boek haalt, maar écht inzicht in wat jou drijft, wat jouw klant raakt en wat jij daarin voor hem kunt betekenen. En dat is precies waar Native Branding over gaat.

Ik besloot daarom mijn kennis te delen. Ondernemers united, toch?
Op deze pagina vind je diverse tools die je – al dat niet gratis – kunt gebruiken. Onder meer de opname van een inspirerende class én een interactief miniboek.

Maak er iets moois van.

Image

#1 doe de native brand test

Bij TR-IBU geloven we niet in one best way antwoorden en oplossingen. Ook niet in tijden van crisis. Iedere ondernemer is uniek en op zijn (of haar) eigen manier aantrekkelijk. Als dát het uitgangspunt is van je merk en alles wat je doet, ben je in staat écht van betekenis te zijn! Maar zeg eens eerlijk: hoe goed weet jij wat jou aantrekkelijk maakt?

Om je te helpen, ontwikkelden wij de Native Brand test, waaruit jouw archetypisch profiel blijkt. Deze test laat zien hoe je in het leven staat, wat je belangrijk vindt en hoe je de dingen ‘van nature’ het liefst doet: het geheim van jouw aantrekkingskracht. En dus de basis van het inzicht dat je nodig hebt. Juist nu.

De test is gratis. Je uitgebreide testresultaten geven je het meeste inzicht. Die kun je bij mij opvragen via info@tr-ibu.nl*.

* Omdat ik in deze tijd home schoolen combineer met werken, zit ik niet de hele dag achter mijn mail. Ik vraag dus je begrip als het antwoord iets langer duurt.

#2 bekijk native brand class | coronaspecial

Het was 18 maart 2020. Nog geen week nadat ondernemers in de horeca, evenementen en sport hoorden dat zij hun zaken moesten sluiten. Slechts twee dagen nadat de scholen ook dichtgingen en duidelijk werd dat het leven er de komende tijd heel anders zou gaan uitzien. En dat de impact van dit alles op ondernemers in Nederland groot, heel groot zou zijn.

Ik wilde iets doen. En besloot de maandelijkse online Native Brand class – normaal gesproken exclusief voor studenten en alumni aan de Native Brand academy – openbaar te geven. Het thema ‘Wat jouw klanten bezighoudt’ werd, hoe kan het anders: ‘Ondernemen in tijden van corona’.

Ruim zestig ondernemers meldden zich aan en het was een waanzinnige, eerlijke, interactieve en bemoedigende class, als ik de reacties mag geloven (en dat doe ik maar gewoon). We spraken over hoe je juist nu van waarde bent als ondernemer.

Heb je deze bijzondere class gemist? Kijk hem dan hieronder gewoon even terug.

#3 lees ‘betekenisvol ondernemen in tijden van corona’

Terwijl ik bezig was met de voorbereiding van de Native Brand class, overkwam me iets bijzonders. Ik kreeg zó onwaarschijnlijk veel extra inzicht in wat er nu eigenlijk precies gebeurt met ons en met onze klanten. En met wat dat betekent voor jou en mij.

Dus beloofde ik het op papier te zetten. En, zoals wel vaker als je Francien heet ;-), liep dat project nogal uit de hand. Het resultaat? Een interactief miniboek met 26 pagina’s kennis en inspiratie. Betekenisvol ondernemen in tijden van corona. En jij kunt het downloaden. Gratis, omdat ik het liefst wil dat iedere ondernemer het leest.

Als je onder deze afbeelding je naam en mailadres achterlaat, ontvang je het boek in je mailbox. Let op: je meld je daarmee aan als abonnee op nieuws van TR-IBU | Native Branding. Maar wees gerust, wij houden niet van spam.

Image

#hoedan?

Ik vraag me zelf inmiddels af waar ik de tijd vandaan haalde om dit boek – in mijn hoofd zó geschreven – ook daadwerkelijk te schrijven en produceren.

Want ook op mijn leven als ondernemer heeft de coronacrisis zo zijn effect.

Een man met een vitale baan die veel van huis is en twee nog jonge kinderen die mij voor hun home schooling nodig hebben, maakt dat ik aangewezen ben op her en der een gestolen moment overdag, én de avonduren – als ik dan nog puf heb. Tijd als grootste vijand.

De oplevering van een merkstrategie bij een toffe klant, inclusief teamdag? Uitgesteld. Drie lopende één op één programma’s? On hold gezet. Vier nieuwe één op één klanten? Wachtend naast de telefoon omdat het mij overdag gewoonweg niet lukt ze terug te bellen. Om gek van te worden!

En toch gebeurt dat niet. Wat overheerst is vertrouwen. In het zelfstudieprogramma dat ik vorig jaar maakte, en in dat dit is wat ik te doen heb: ervoor zorgen dat vertrouwen ook bij jou centraal staat in wat je doet. Waarde toevoegen. Dáárom lukt het me om dit boek te schrijven. En daarom is het ook gratis.

Vind je het waardevol en wil je iets terugdoen? Laat maar gewoon even weten wat je raakt en wat je ermee kunt: info@tr-ibu.nl. En – deze is op verzoek: Ja, je mag als je dat wilt ook voor het boek betalen. Zoveel als jij wilt.

Ik wil graag betalen

#4 start met native branding

Maar belangrijker vind ik dat je het pakt. Dat je diepgaand inzicht krijgt in wat jouw betekenis is, in waarom jouw klanten je zo aantrekkelijk vinden. En dat je dát als uitgangpunt gaat nemen voor je merk en alles wat je doet.

In het Native Brand programma is dat wat je doet. En met de zelfstudievariant kun je direct starten. Ik zou zeggen, gebruik deze bijzondere tijd voor diepgang én actie. Het zou een mooi resultaat zijn van een gekke tijd: #eenmerkdatklopt.

Ja, ik wil een native brand zijn!

Liever één op één met mij werken? Neem contact op voor de mogelijkheden.

Image

En dan nog even iets over de kosten…

Caffè Sospeso

Ik zei het al eerder. Ondernemers united.

Ik neem graag een voorbeeld aan het Italiaanse Napels. Misschien ken je het daar bedachte Caffè Sospeso, de uitgestelde koffie? Zo noemen ze een kop koffie die je extra koopt voor een onbekende die geen geld voor koffie heeft.

Dat principe hanteer ik graag in tijden van corona. Het gaat sommige ondernemers nu juist voor de wind, en anderen niet. Hoef jij je financieel geen zorgen te maken? Bestel dan het zelfstudieprogramma in de webshop met couponcode: sospeso+. Dan krijgt een andere ondernemer van mij het programma met een fikse korting, van 1295 euro voor 795 euro. Wil je dit aan een specifieke ondernemer geven? Mail me dan even op info@tr-ibu.nl.

Ben jij een ondernemer die dat steuntje in de rug goed kan gebruiken? Mail me dan ook even om te ontdekken of er nog sospeso’s beschikbaar zijn: info@tr-ibu.nl.

#5 doe mee met de native brand classes

Native Brand classes zijn maandelijkse online classes, exclusief voor studenten en alumni van de Native Brand academy.

De Native Brand classes zijn – dat blijkt iedere maand opnieuw – dé manier voor jou als ondernemer om je (zelf)inzicht te vergroten, inspiratie op te doen, je blik te verruimen en aangezet te worden. Ze helpen je om de kern te raken van wie je bent en wat jou(w merk) aantrekkelijk maakt. Ze zijn bovendien hét moment om elkaar te ontmoeten, vragen te stellen, casussen te bespreken en feedback te vragen.

Iedere class heeft een eigen thema. Ik geef verdieping op dat thema door achtergrondinformatie en kennis te delen, in sommige gevallen met een expert. Natuurlijk ga jij tijdens de class aan het werk met het thema, en is er ruimte voor uitwisseling.

Van elke Native Brand class wordt een opname gemaakt die – opnieuw exclusief voor (oud-)deelnemers aan het Native Brand programma – altijd terug te kijken is.


#6 stay in touch

De afgelopen weken deelde ik op de socials (soms wel heel) persoonlijke verhalen over hoe de coronacrisis verlangens triggert, en  wat jij daarmee kunt als ondernemer.

Je vindt ze hier terug:

Verhaal 1 | “Over momenten van nostalgie en het verlangen naar veiligheid” (verlangens van De Onschuldige)
Verhaal 2 | “Over Marjan (een ode aan mijn buurvrouw)” (verlangens van De Buurjongen)
Verhaal 3 | “Beter maar van niet” (verlangens van De Held)
Verhaal 4 | “Hartenzorg” (verlangens van De Zorgzame)
Verhaal 5 | “Wezenlijk” (verlangens van De Ontdekkingsreiziger
Verhaal 6 | “Juist nu eten, bidden en beminnen” (verlangens van De Minnaar)
Verhaal 7 | “Bemoei je met je eigen zaak” (verlangens van De Rebel)
Verhaal 8 | “Ruimte om te creëren” (verlangens van De Creator)
Verhaal 9 | “Verliefd op Een Ander” (verlangens van De Heerser)
Verhaal 10 | “Een nieuw verhaal” (verlangens van De Magiër)
Verhaal 11 | “Nieuwe kennis” (verlangens van De Wijsgeer)
Verhaal 12 | “Een bioscoop met lichtjes” (verlangens van De Clown)

Volg je me? Via onderstaande buttons kom je op mijn LinkedIn, Instagram en Pinterest accounts.