Native Brand classes

– LET OP: informatie over de openbare Native Brand class ‘Coronaspecial’ van woensdagavond 18 maart vind je hier

Als deelnemer aan TRIBU’s intensieve Native Brand programma, weet je dat wie jij bent en wat je natuurlijke voorkeuren zijn, jouw merk uniek maken. Het geheim van jouw aantrekkingskracht.

Het Native Brand programma is de start van een individuele reis naar de kern van wie je bent als ondernemer. Maar je maakt(e) die reis niet alleen. Niet alleen is TR-IBU’s Francien jouw reisgenoot en gids, ook kom je onderweg anderen tegen. Alsof je op pelgrimstocht bent. Iedereen zijn eigen doel, verlangens, angsten en dromen. En toch met elkaar verbonden omdat je iets groots met elkaar deelt, en elkaar in gesprekken onderweg meer inzicht geeft.

De Native Brand academy faciliteert deze belangrijke vorm van leren door middel van Native Brand classes.

wat zijn Native Brand classes?

Native Brand classes zijn maandelijkse online classes, exclusief voor studenten en alumni van de Native Brand academy.

De Native Brand classes zijn – dat blijkt iedere maand opnieuw – dé manier om je (zelf)inzicht te vergroten, inspiratie op te doen, je blik te verruimen en aangezet te worden. Ze helpen je om de kern te raken. Ze zijn bovendien hét moment om elkaar te ontmoeten, vragen te stellen, casussen te bespreken en feedback te vragen.

Iedere class heeft een eigen thema. TR-IBU’s Francien geeft verdieping op dat thema door achtergrondinformatie en kennis te delen, in sommige gevallen met een expert. Natuurlijk ga jij tijdens de class aan het werk met het thema, en is er ruimte voor uitwisseling.

Van elke Native Brand class wordt een opname gemaakt die – opnieuw exclusief voor (oud-)deelnemers aan het Native Brand programma – altijd terug te kijken is.


overzicht Native Brand classes

Lees hieronder meer over de meest recente én komende Native Brand classes.

Komende Native Brand classes

Deze Native Brand classes moeten nog plaatsvinden.
Een video-opname is na afloop beschikbaar voor iedereen in de Native Brand academy.


Native Brand class juni 2020
Thema: content delen

En dan wil je je verhaal gaan delen. Online bijvoorbeeld, content delen in de vorm van blogs, vlogs, podcasts en webinars. Geen gek idee, want met content geef je inhoud aan jouw merk. Maar hoe pak je dat aan? Wat past bij jou? En hoe zorg je ervoor dat je content maakt die raakt? In deze class leer je er alles over.

Deze Native Brand class vindt plaats op 16 juni 2020.

Native Brand class juli 2020
Thema: de kracht van beeld

Als je weet hoeveel makkelijker en sneller we beelden verwerken dan woorden, begrijp je hoe belangrijk het is om ervoor te zorgen dat het beeldgebruik in je merk klopt. In deze class nemen we je mee in theorie en achtergronden bij het gebruik van kleuren, vormen en beelden. En jij ontdekt welk type beeld past bij jou.

Deze Native Brand class vindt plaats op 21 juli 2020.

Native Brand class augustus 2020
Thema: marketing en (online) zichtbaarheid

Het is tijd om je merk in de markt te zetten. Zichtbaar te zijn met je échte verhaal. Wist je dat er voor ieder archetype andere uitgangspunten zijn om dat te doen op een manier die klopt? Waardoor het misschien nog wel spannend is, maar zo goed voelt dat je gewoon gaat! In deze class leer je alles over authentieke marketing en zichtbaarheid.

Deze Native Brand class vindt plaats op 18 augustus 2020.

Native Brand class september 2020
Thema: doing business

Een congruent merk creëer je niet alleen maar door op de juiste manier te communiceren, maar in alle businesskeuzes die je maakt. In deze class laten we daar voorbeelden van zien. Wat voor type leiderschap past bij jou? Wat voor type klantrelaties heb jij het liefst? Hou je van afwisseling of juist van continuïteit? We gaan ermee aan de slag!

Deze Native Brand class vindt plaats op 15 september 2020.

Native Brand class oktober 2020
Thema: identiteit

Wie jij bent als ondernemer bepaalt het succes van jouw bedrijf. En: het bepaalt de aantrekkingskracht van jouw merk. Weten wie je bent is cruciaal. In deze class leer je als een antropoloog naar jezelf en de mensen om je heen kijken. Je ontdekt wie je bent en hoe je dat vastpakt in woorden en daden. Die ‘about us’ pagina op je website? Zo geschreven!

Deze Native Brand class vindt plaats op 20 oktober 2020.

Image

recente Native Brand classes


Native Brand class Mei 2020
Thema: storytelling (de reis van de held)

Kun jij ook zo worden gegrepen in het verhaal van een boek of een film? Daar zit ook weer een heel verhaal achter, de tactiek die hierop is losgelaten. En dát is precies het thema van deze class! 



Het thema van deze meiclass is dus: storytelling, de reis van de held. 

In deze class laat ik je zien hoe je een verhaal vertelt. Sterker nog: je ontdekt welk verhaal klopt bij jou en je merk, en waarom. Gebaseerd op wetenschappelijk onderbouwde kennis over de kracht van verhalen én de rol die archetypen daarbij spelen, kun je na deze class een verhaal vertellen als geen ander. We gaan op reis met de held…

Benieuwd naar de video-opname van deze Native Brand class? Je bekijkt hem hieronder.

Image
Native Brand class april 2020
Thema: de kracht van woorden

Heb je wel eens stilgestaan bij de kracht van woorden? Dat je door je woordgebruik en tone of voice meer weggeeft dan de letterlijke betekenis van de woorden die je gebruikt. In deze class duiken we in de wereld achter taal. Hoe breng je jouw verhaal op een kloppende manier onder woorden? Ben jij je bewust van wat je zegt en hoe je dat zegt? Er gaat een wereld voor je open.

Benieuwd naar de video-opname van deze Native Brand class? Klik op onderstaande foto.

Image
Native Brand class Maart 2020
Thema: wat jouw klanten bezighoudt

let op: openbare ‘Coronaspecial’

Het is de vraag der vragen voor antropologen: wat houdt mensen bezig? Waarom doen ze wat ze doen? Wat verlangen ze, welke onbewuste overtuigingen bepalen hun gedrag? Dat begrijpen als ondernemer, is key. In deze class verkennen we – als ware antropologen – wat er aan de hand is in de wereld van jouw klant. Waar is hij (of zij) mee bezig, wat houdt hem bezig en wat verlangt hij daarin eigenlijk van jou?

In maart 2020 ontkomen we er niet meer aan: dit móet wel gaan over Corona. Want hoewel een groep ondernemers in de coronakoorts een interessante inhaker zien, maken ook heel veel ondernemers zich (terecht) zorgen. Sommige ondernemers ervaren acuut problemen.

Het is een spannende tijd waarin we als ondernemers worden uitgedaagd om dapper, creatief en (veer)krachtig te zijn. Daarin ben je dus niet alleen. Daarom kijken we in deze class – vanuit antropologisch perspectief – naar wat Corona met jouw klant doet. Dat is belangrijk, want dapper, creatief en (veer)krachtig zijn is een stuk makkelijker als je de belevingswereld van je klant écht begrijpt en snapt wat jouw rol daarin is.

We bekijken wat het coronavirus betekent voor uiteenlopende branches en helpen elkaar door om te denken, het van een andere kant te bekijken en oplossingen te vinden. Alles om nu en straks sterk tevoorschijn te komen uit de crisis.

De class is normaliter uitsluitend voor ondernemers in een Native Brand programma, maar dit keer openbaar toegankelijk.

Benieuwd naar de video-opname van deze Native Brand class? Je bekijkt hem hieronder.

Native Brand class Februari 2020
Thema: merken die kloppen

Het is alles waar Native Branding over gaat: #eenmerkdatklopt. In deze class delen we verhalen van merken die kloppen, en laten we zien wat er kan gebeuren als je dat als uitgangspunt neemt van alles wat je doet. Bijzonder is het inspirerende kijkje in de keuken dat Sam geeft in het merk Common Heroes. Het zijn grote en kleine verhalen van grote en kleine merken. Met natuurlijk de vraag: hoe ontdek je wat klopt voor jou(w merk)?

Benieuwd naar de video-opname van deze Native Brand class? Klik op onderstaande foto.

Image
Native Brand class Januari 2020
Thema: de downside

Ieder archetype heeft een schaduwzijde. Schurken, valkuilen, dat waar je waarschijnlijk niet trots op bent. Samen met bedrijfskundig verwonderaar met absolute specialisatie in ‘daar waar het schuurt’ Saakje Bakker gaan we op zoek naar het goud in de modder. Want jij laat het misschien niet graag zien, maar er zit iets van grote waarde in jouw downside.

Benieuwd naar de video-opname van deze Native Brand class? Klik op onderstaande foto.

Image
Native Brand class December 2019
Thema: jouw rol in de wereld (belofte)

Stel je eens voor dat je tijd en geld genoeg had om een prachtige (kerst)commercial te maken. Hoe zou die eruit zien, en vooral: welk verhaal zou die commercial vertellen? Native branding betekent weten wie je bent én wat de belofte is die jouw merk impliciet en expliciet doet. In deze class staat precies dát centraal. We verlekkeren ons aan prachtige commercials die eigenlijk miniverhalen zijn en onderzoeken waarom ze zo goed zijn.

Benieuwd naar de video-opname van deze Native Brand class? Klik op onderstaande foto.

Image
Native Brand class November 2019
Thema: aantrekkingskracht

Weet jij wat het geheim van aantrekkingskracht is? In deze Native Brand class staan we stil bij hoe aantrekkingskracht eigenlijk werkt. Dat weten geeft je de kans om nog makkelijker onweerstaanbaar te zijn. We nemen daarvoor een kijkje in ons onderbewuste én in dat van onze (potentiële) klanten. Klinkt spannend? Dat is het ook. 😉

Benieuwd naar de video-opname van deze Native Brand class? Klik op onderstaande foto.

Image

Wil jij ook aan de slag met #eenmerkdatklopt? En maandelijks meedoen met deze Native Brand classes? Dat kan!
Start vandaag nog met de zelfstudievariant van ons Native Brand programma.

Ja, ik wil een native brand zijn!

Liever één op één werken met Francien? Neem contact op voor de mogelijkheden.