native brand programma


De Native Brand academy is de plek waar jij jouw natuurlijke aantrekkingskracht ontdekt.

Het Native Brand programma – the flagship van de academy –  geeft je niet alleen inzicht in het geheim van jouw aantrekkingskracht, maar ook een strategie en handvatten voor #eenmerkdatklopt.

Je kunt als ondernemer op twee manieren deelnemen aan het Native Brand programma. Het is maar wat het best bij je past.

Image

benut de kracht van emotie

Native Branding is ontwikkeld door Francien van Eersel. Zij is antropoloog, sociaal wetenschapper. Antropologen verdiepen zich in WAT mensen doen, maar vooral ook in WAAROM ze dat doen. Als je als een antropoloog naar mensen kijkt, valt één ding al snel op: mensen zijn niet hele rationele wezens.

We maken keuzes veel minder met ons hoofd dan we denken. We kiezen op gevoel, op intuïtie. De onbewuste verhalen die we maken en de impliciete betekenis die we aan iets geven, spelen een doorslaggevende rol.

Volvo vs tesla

Neem de autobranche. Natuurlijk, in de tijd dat er nog maar één automerk bestond, kochten we een auto omdat hij sneller was dan paard en wagen. Maar inmiddels zijn er alleen al in Nederland meer dan vijftig automerken op de markt, met elk een heel scala aan types en uitvoeringen. Al deze auto’s rijden als je gas geeft en minderen snelheid als je remt. Ze zijn veilig, droog en warm. Volvo én Tesla zijn beiden merken in het hoge segment, kenmerken zich door een focus op technologie en hebben duurzaamheid hoog in het vaandel.

Wat maakt dan dat de één zweert bij Volvo en de ander niets anders wil dan Tesla?

Precies. Gevoel, intuïtie, verhalen en betekenis. Volvo is gewoon een ander merk dan Tesla. Ze geven ons iets anders. Ze hebben een andere betekenis, roepen een andere emotie op.

It’s all about feelings

Succesvolle merken weten dat. Ze kennen zichzelf en hun ideale klanten. Ze begrijpen hoe hun grootste drijfveer precies het verlangen van hun klanten triggert. Veiligheid, zoals bij Volvo? Of innovatie, zoals bij Tesla? Succesvolle merken omarmen één of twee archetypen – personificaties van verlangens. Zij creëren een (publieke) identiteit en vertellen verhalen die passen bij de dromen, hoop en aspiraties van hun klanten. Zij trekken ze naar zich toe, maken het hun ideale klanten makkelijk om zich met ze te identificeren.

En dat kan jij ook. Ook – of misschien wel juist – als je geen Volvo of Tesla bent.

Image
Image

Ben jij er klaar voor om jezelf écht te laten zien in je merk? Ontdek dan voor eens en altijd hoe je dat doet!
Het begint met onze Native Brand test. Deed je die nog niet?

Ontdek hier jouw dominante archetype(n)

impact van native branding

Wat levert het Native Brand programma je eigenlijk op?

Wat zou het heerlijk zijn, hè? Als hier stond: een gegarandeerde verdubbeling van je winst in zes maanden tijd. Een passief inkomen van six or seven figures. Maar eerlijk? Iedereen die je dit soort beloftes doet, is – pardon our French – full of shit.

Wat wij je wel beloven? Dat je gaat ontdekken en begrijpen wat jouw unieke aantrekkingskracht is. Dat je ziet wat er mogelijk is als je gaat #doenwatklopt, en gaat werken vanuit #eenmerkdatklopt.

Wat je gaat ervaren? Zelfvertrouwen, radicale acceptatie van wie je bent, de waarde zien in jezelf die anderen ook zien, regie. En vanuit daar: duidelijkheid in je merk, alignment, betrokken medewerkers, flow en zingeving. Met als resultaat: tomeloze energie, magnetische aantrekkingskracht op de leukste klanten en wie weet – als je er helemaal voor gaat – jouw unieke concept. Dat ene waarin alles samenkomt en dat alleen van jou is.

Nooit meer dat knagende gevoel dat je niet je volledige potentie benut. Dat is de impact. En het is je gegund.

Image

Jouw mentor

Native Branding is een ontdekkingsreis in jezelf en je merk. Maar je reist niet alleen.

Francien van Eersel is founder en owner van TR-IBU, en jouw mentor in de Native Brand academy. Francien bracht ruim tien jaar ervaring met strategisch advies aan commerciële, maatschappelijke en publieke merken samen in één impactvol concept: Native Branding. Haar antropologische achtergrond, ervaring in het communicatievak, duizenden uren onderzoek, conceptuele brein, talent om de juiste vragen te stellen en tomeloze nieuwsgierigheid naar mensen zoals jij maakt haar tot de ideale reisgenoot in het Native Brand programma.

En oh ja, ze is gek op pizza. First stop: Italië?

Image

Vele tientallen ondernemers gingen jou voor. Zij weten wat het is om het geheim van hun aantrekkingskracht te ontdekken en te werken vanuit #eenmerkdatklopt.

Dit is wat zij zeggen.

Image

Image

de opbouw van het programma


Je kunt op twee manieren deelnemen aan het Native Brand programma: drie maanden intensief één op één met Francien, of op eigen tempo door middel van zelfstudie.

Hoewel de intensiteit, mate van begeleiding en impact van de beide programma’s verschillend zijn, is de opbouw en inhoud hetzelfde.

DEEL 1: IDENTITEIT

In deel 1 leer je naar jezelf kijken door de bril van jouw archetype. We gaan in op waarden, overtuigingen en kwaliteiten, maar ook op bekende valkuilen die passen bij jouw archetype en subtype. We bekijken mythische figuren, beroemdheden en grote merken met wie jij jouw archetype deelt. Deze voorbeelden inspireren je en helpen je om jouw merk beter te begrijpen en aan te voelen.

Week 1: introductie in je archetype en het gevoel dat je mensen geeft
Week 2: subtype en niveau van je archetype
Week 3: wereldbeeld, waarden, overtuigingen en kwaliteiten
Week 4: schurken, valkuilen en allergieën
Week 5: inspiratie van bekende mensen en merken

Het resultaat:
je weet welk gevoel jouw archetype geeft aan mensen, en wat ervoor zorgt dat ze keer op keer bij je terugkomen.

Image
DEEL 2: VERHAAL

In deel 2 gaan we verder ‘native’, de diepte in. We ontdekken de bijzonderheden van jouw unieke, persoonlijke verhaal en hoe deze matcht met jouw archetype én met je ideale klanten en medewerkers. We gaan in op de belevingswereld van de mensen voor wie je het liefste werkt, onderzoeken verhaallijnen, de juiste toon en content die je met ze kunt delen om je merk authentiek, congruent en sterk neer te zetten.

Week 6: ideale klanten en maatschappelijke trends
Week 7: tone of voice en woordgebruik
Week 8: storytelling en verhalen
Week 9: content

Het resultaat:
je ontdekt dat wie jij bent jou uniek maakt. Wat onbewust en impliciet is, maken we bewust en expliciet. We vinden de woorden die bij jou(w merk) horen.

Image
DEEL 3: beeld

In deel 3 gaan we op ontdekkingsreis naar de visuele wereld van jouw archetype en jouw merk. TR-IBU laat je zien hoe je ook visueel onweerstaanbaar bent. Wij verzamelden een eindeloze reeks aan huisstijlen, foto’s en video’s, kleurenschema’s en lettertypes die passen bij jouw archetype. Jij gaat op zoek naar beelden die voor jou aantrekkelijk zijn, en TR-IBU laat je zien waarom dat klopt.

Week 10: design (vormen, kleuren en typografie) en beeldtaal (fotografie)

Het resultaat:
je leert om vanuit beelden te denken en spreken. Je ontdekt welk type beelden ervoor zorgt dat jouw merk opvalt op een manier die klopt.

Image
DEEL 4: brand and business

In deel 4 laten we je zien dat eigenlijk alle keuzes die je maakt en besluiten die je neemt, van invloed zijn op je merk. En dat congruent zijn (en dat wil je!) veel verder gaat dan je juiste dingen zeggen en de juiste beelden gebruiken. Want een Native Brand© zijn, gaat over alles wat je doet. We zetten lijnen uit voor marketing, personeelsbeleid, customer relations en productaanbod. We zorgen dat je niet meer anders kunt dan een merk neerzetten dat jou past als een jas én je klanten in vuur en vlam zet.

Week 11: marketing
Week 12: business decisions

Het resultaat:
je begrijpt hoe je jouw merk in lijn brengt met wie je bent. Hoe je een merk creëert dat klopt.

Dit wil ik ook

Eén programma, twee varianten


Je kunt op twee manieren deelnemen aan het Native Brand programma: drie maanden intensief één op één met Francien, of op eigen tempo door middel van zelfstudie.

Het originele 1:1
Native Brand programma



7950 euro
(of 3 x 2950 euro)



Dit is het programma waar het allemaal mee begon en waar - eerlijk is eerlijk - nog altijd de grootste magie ontstaat.


Drie maanden intensieve samenwerking met Francien.

Wekelijks 1:1 gesprek met Francien, jouw brand coach en je extra paar ogen.

Zorgvuldig samengesteld Native Brand programma van 12 thema’s om vanuit naar jezelf en je merk te kijken.

Je persoonlijke e-learningomgeving.

Wekelijkse video als inleiding van het thema die je kunt kijken wanneer en waar je wilt.

Meer dan 30 uitdagende opdrachten in een stap-voor-stap Native Brand werkboek.

Exclusieve download van meer dan 100 sheets met informatie over jouw dominante archetype.

Een enorme database aan voorbeelden, woorden en beelden die passen bij jouw dominante archetype.

Dertien weken lang Franciens volledige aandacht op jouw merk, met altijd de mogelijkheid om tussentijds te sparren.

Jouw persoonlijke op maat gemaakte Native Brand strategie, van meer dan 20 pagina’s, met onder meer:
- jouw eigen corporate story;
- een verdieping in je ideale klant;
- relevante maatschappelijke trends;
- aantrekkelijke verhaallijnen;
- taal- en beeldadviezen;
- én een marketingplan.
Inclusief live oplevering en bespreking.

Automatisch deelnemer aan de Native Brand academy.

Onbeperkt toegang tot de inspirerende online Native Brand classes, waarin we als groep elke maand een ander thema belichten.

Toegang tot verdiepingscursussen in de Native Brand academy, bijvoorbeeld over storytelling of werken met archetypen.

Mogelijkheid tot een jaarlijkse Native Brand check-up met Francien.

Je maakt deel uit van een exclusieve groep bijzondere ondernemers die veel voor elkaar betekenen.

Let op: alleen mogelijk na uitgebreide intake. Startdatum in overleg.

Plan je intakegesprek

Native Brand programma
zelfstudievariant



1295 euro
(eenmalig)



Gelukkig is het ook goed mogelijk om zelf de diepte van je merk op te zoeken en de basis te leggen voor #eenmerkdatklopt.


Waar, wanneer en hoe je maar wilt werken aan jouw sterke, authentieke merk. Op eigen tempo, vanuit je luie stoel of zelfs op reis.

Een betaalbare oplossing voor ondernemers die zelfstandig aan hun merk willen werken.

Zorgvuldig samengesteld Native Brand programma van 12 thema’s om vanuit naar jezelf en je merk te kijken.

Je persoonlijke e-learningomgeving.

Wekelijkse video als inleiding van het thema die je kunt kijken wanneer en waar je wilt.

Meer dan 30 uitdagende opdrachten in een stap-voor-stap Native Brand werkboek.

Exclusieve download van meer dan 100 sheets met informatie over jouw dominante archetype.

Een enorme database aan voorbeelden, woorden en beelden die passen bij jouw dominante archetype.

Automatisch deelnemer aan de Native Brand academy.

Onbeperkt toegang tot de inspirerende online Native Brand classes, waarin we als groep elke maand een ander thema belichten.

Mogelijkheid om - om zeker te weten dat je de kern raakt - op verschillende manieren Francien in te schakelen (add-on).  

Toegang tot verdiepingscursussen in de Native Brand academy, bijvoorbeeld over storytelling of werken met archetypen.

Mogelijkheid tot een jaarlijkse Native Brand check-up met Francien.

Je maakt deel uit van een exclusieve groep bijzondere ondernemers die veel voor elkaar betekenen.

Let op: mogelijkheid tot direct starten na aankoop in de webshop.

Start direct

veelgestelde vragen




En nu jij?


Klaar voor een shortcut naar #eenmerkdatklopt?

Yes, kom maar op!

WAT andere KLANTEN ZEGGEN OVER HET NATIVE BRAND PROGRAMMA




TR-IBU raakt met Native Branding de essentie van je merk. Vanuit die essentie ontwikkelt Francien met jou een brand strategie die uniek en krachtig is. Je merk staat als een huis. Als je daarvoor kiest, krijg je iets onbetaalbaars terug.
Suzanne Pepping, Hartgroeien

Francien has the uncanny capability to ask the right questions, triggering entrepreneurs to self reflect on a much deeper level than any ‘branding professional’ I’ve met before her. She approaches entrepreneurs and people with an open mindedness that creates a safe and respectful environment to confront your deepest desires and fears and she effortlessly assists in molding this into a recognizable brand that reflects you and stands out from the crowd.
Judith van Heumen, Worldwide Success Partners

TR-IBU leerde me de weg terug naar mezelf vinden. Ik leerde mijzelf als ontdekkingsreiziger aanvaarden. Ik zie nu de kracht van wie ik ben, en weet hoe ik mijn identiteit op een natuurlijke manier professioneel naar buiten breng. De sessies waren heel intens en diepgaand. Ik genoot ervan van de vele eye-opener momenten. Iedere ondernemer die echt vanuit zijn of haar natuur wil werken zou moeten deelnemen aan het Native Brand programma.
Caroline Geirnaert, DeVijfklaver